Przedszkole Miejskie nr 16

"Szczęśliwa Szesnastka" w Pabianicach

Projekty realizowane w przedszkolu

Nasze przedszkole co roku realizuje różne projekty oraz programy, zarówno autorskie, jak i zewnętrzne, ogólnopolskie oraz międzynarodowe.

Ich tematykę i zakres dostosowujemy do aktualnych priorytetów ministerialnych, a przede wszystkim do potrzeb naszych podopiecznych. 

W tym roku szkolnym realizujemy następujące programy/projekty:

  • „Piękna nasza Polska cała” – międzynarodowy projekt, mający na celu kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycję Polski (grupa III, IV, VII, VIII);
  • „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – międzynarodowy projekt edukacyjny, celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa, wprowadzenie dziecka w świat literatury,zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom, uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie
    właściwych nawyków czytelniczych (grupa II, IV);
  • „Miś Bajkuś w Krainie Bajkoterapii” – ogólnopolski projekt edukacyjny, którego celem jest wzmacnianie poczucia własnej wartości dzieci, poprzez wykorzystanie różnych form aktywności twórczej w postaci zabaw parateatralnych oraz przedstawień w oparciu o bajki terapeutyczne (grupa IV, VIII);
  • „Zabawa sztuką” – ogólnopolski projekt edukacyjny,  projekt nastawiony na naukę przez zabawę, realizację założeń pedagogiki freblowskiej, ale przede wszystkim łączenie świata sztuki z kompetencjami kluczowymi (grupa I, II, V);
  • „Technikoludek” – ogólnopolski projekt edukacyjny, głównym celem projektu jest wprowadzenie dziecka w świat technologii, kształtowanie osobowości przedszkolaka, który chętnie będzie korzystał z dóbr technologicznych, nie zapominając o dostrzeganiu piękna otaczającego świata (grupa III, VI);
  • „Terapia ręki dla każdego” – ogólnopolski projekt, dążący do usprawniania motoryki małej wśród dziec, uwrażliwianie dorosłych na aspekty związane z motoryką małą (grupa IV);
  •  „Mała fabryka eksperymentów” – ogólnopolski projekt edukacyjny,  jest odpowiedzią na potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym – w nieszablonowy sposób ma zaspokoić naturalną ciekawość świata przedszkolaków, przyczyniając się do ich wielokierunkowego rozwoju. Zabawy badawcze, proste doświadczenia i eksperymenty z zakresu fizyki, chemii, biologii i ekologii (grupa I);
  • „EKO-Ludek” – ogólnopolski projekt edukacyjny, przekazuje dzieciom podstawowe wiadomości o ekosystemach i zjawiskach przyrodniczych znajdujących się w najbliższym środowisku, kształtuje poczucie odpowiedzialności za wszelkie zmiany w środowisku, których sprawcą jest człowiek (grupa III, VI);
  • „W świecie Montessori” – ogólnopolski projekt edukacyjny, celem projektu jest promocja pracy według koncepcji M. Montessori i wprowadzania pedagogiki M. Montessori (grupa IV);